פציעות ספורט

התמודדות עם פציעות ספורט הן חלק בלתי נפרד מהאימון הגופני. כמעט ולא קיים אדם בקרב האוכלוסיה המבצעת פעילות ספורטיבית באופן מקצועי או חובבני לאורך תקופה ללא פציעת ספורט כלשהי.

סוגי פציעות הספורט מגוונות ותלויות בסוג הפגיעה עצמה. חלקן נגרמות מטראומה (נפילה או מכה) ואחרות מהעמסת יתר על הגוף, שימוש יתר במפרק ו"חימום" לקוי לפני פעילות ספורטיבית.

את פציעות הספורט ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים, פציעות כתוצאה משימוש יתר ופציעות טראומטיות.

פציעות ספורט הנגרמות כתוצאה "ממאמץ יתר" מתרחשות עקב ירידה ביכולת הגוף להתמודד עם הפעלה ממושכת של איבר מסוים בתדירות קבועה או משתנה לפרקי זמן ממושכים, מבלי לתת לגוף את זמן המנוחה הנדרש לו. בענפי הספורט בהם הפעילות מתרכזת בקבוצת שרירים מסוימת באופן מוגבר היא יכולה להוביל להתפתחות דלקת במפרקים, גידים ושרירים. לדוגמה בטניס יש סיכוי גבוהה לפציעות מרפק וכתף.

ביצוע פעולה חדה ולא נכונה יכולה להוביל לפציעות ספורט טראומטיות כמו בענפי הכדורסל והכדורגל. פגיעות ספורט אילו נגרמות מסיבות שאינן תלויות במצב הגוף כגון נפילה, נחיתה לא טובה מקפיצה וכדומה. אולם, במקרים רבים פציעות טראומטיות נגרמות כתוצאה מעומס יתר. כאשר השרירים חלשים או עייפים, הם אינם מייצבים את המפרקים באופן אופטימלי מה שמוביל לפגיעות ספורט נפוצות.

דוגמאות לפציעות ספורט:

פציעות משימוש יתר:
(overuse injury)

פציעות טראומטיות:
(traumatic injury)

המכנה המשותף של כל פציעות הספורט הינו פגיעה ביכולת הביצועית של הפעילות הספורטיבית וכתוצאה מכך גם ירידה באיכות החיים.

טיפול בפציעות ספורט ודלקות גידים ושרירים בשיטת אורטוקין

אורטוקין מטפלת בפציעות ספורט הנגרמות כתוצאה משימוש יתר ופגיעה טראומטית וכן בדלקות גידים ושרירים. שיטת אורטוקין מזרזת את הליכי ריפוי הרקמות וכך מקצרת את זמן ההחלמה מהפציעה ומחזירה את המטופל במהירות לפעילות ספורטיבית.

שחקנים ידועים מרחבי העולם מענפי ספורט שונים השתמשו גם הם בשיטת אורטוקין כדי להחלים מהפציעה במהירות וכדי לחזור במהירות למגרש המשחקים.

שיטת אורטוקין מאפשרת טיפול ביולוגי מחומרים המופקים מדמו של החולה, ללא צורך בשימוש בחומרים זרים בניגוד לרוב הטיפולים הרפואיים המואצים היום. הטיפול באורטוקין ללא תופעות לוואי.

לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פרטים

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים