טניס אלבו -מרפק הטניסאי

מרפק הטניסאי/ טניס אלבו – Lateral epicondylitis – מתבטאת בכאבים חזקים במרפק בזמן הפעלת המפרק. הפתולוגיה של מרפק הטניסאי, בשפה העממית ידוע כטניס אלבו, הינו דלקת בגידים המחוברים אל שורש כף היד בצד החיצוני של המרפק.
הדלקת נובעת מקרעים זעירים במוצא הגידים המיישרים של שורש היד והאצבעות; תגובה דלקתית אל היווצרות רקמה לא תקינה. גידים אילו מרימים את שורש היד והאצבעות. ברוב המקרים גם השריר הקצר שמיישר את שורש היד פגוע. כיווץ חזק של השרירים המיישרים (לדוגמה קמוץ אגרוף) יכול לגרום לכאב במקום בו השרירים יוצאים מהעצם או לאורך השרירים עצמם.

תופעת מרפק הטניס נגרמת כתוצאה מפעילות יתר של גידי המרפק; שימוש עודף בהתכווצות שרירי האמה ותנועות חוזרות ונשנות עלולות לגרום לדלקת או סדרת סדקים קרעים זעירים של הגידים המחברים את שרירי האמה לחלק החיצוני של המרפק.

כאבים אופייניים למרפק הטניס מתחילים בצד החיצוני של המרפק ועלולים להתפשט אל האמה ושורש הרמת חפצים כאשר כף היד מופנית כלפי מטה, תנועת הברגה, לחיצת ידיים, החזקת כוס הרמת משא כמו כיסא או כל תנועה חוזרת ונשנית של השריר עלולה לגרום לכאבים חזקים כתוצאה מהדלקת. הכאב חד יותר בזמן פעולת ההרמה או לאחר עבודה ממושכת ומאומצת של היד. לעיתים הכאב גם מקרין אל האמה ואל כף היד והאצבעות ואף לכיוון הכתף.

מרפק הטניסאי היא בעיה רפואית שכיחה, למרות שהתסמונת נקראת מרפק טניס התופעה אופיינית לא רק בקרב שחקני הטניס אלא גם בקרב כלל האוכלוסייה המשתמשת בשרירי האמה בתדירות גבוהה. הסיכון לפתח דלקת מרפק טניסאי עולה בקרב אנשים המרבים להשתמש בזרועותיהם בתנועות חוזרות ומונוטוניות.

טניס אלבו הינה תופעה שכיחה שמאובחנת ע"י רופא מומחה לכף יד ומרפק. לרוב ללא צורך בבדיקות הדמיה נוספים. ללא טיפול בטניס אלבו לא תתקבל הקלה והבעיה יכולה להפוך לכרונית ולגרום לכאבים, הגבלת טווח התנועה ופגיעה בפעילויות היומיות.

טיפול בטניס אלבו – הטיפול באורטוקין

שיטת הטיפול באורטוקין, בטוחה וללא תופעות לוואי, מתאימה לכל סוגי המטופלים, גם לחולי סכרת, מפחיתה משמעותית את רמות הכאב, עוצרת את התהליך הדלקתי ומאיצה תהליכי הריפוי.

לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פרטים

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים