אוסטאוארטריטיס

מהי דלקת מפרקים ניוונית?

אוסטאוארטריטיס, הידועה גם כדלקת מפרקים ניוונית או שחיקת סחוס, הוא המונח הרפואי המשמש לתיאור הפרעות שונות שגורמות להרס הדרגתי של הסחוס המפרקי ולשינויים בעצמות השלד הסמוכות להם. המרכיב העיקרי במחלה אינו דלקתי אך ניווני. הנפגע העיקרי במחלת האוסטאוארטריטיס הוא הסחוס המפרקי המאפשר במצב בריא תנועה חלקה של המפרק.

דלקת מפרקים ניוונית מהווה את אחת מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם בקרב האוכלוסייה הכללית. הארכת תוחלת החיים הביאה לעלייה משמעותית בשכיחותה. בשנת 2020 צפויה האוסטאוארטריטיס להיות המחלה הרביעית בחומרתה, הגורמת לנכות ומגבלות.

אוסטאוארטריטיס ידועה כמחלה של כל הגילאים, אך ככל שהגיל עולה, שכיחות המחלה נפוצה יותר. עד גיל 50 לוקים במחלה יותר גברים מנשים, אך מעל גיל 50 המגמה הזו מתהפכת והופכת לנפוצה יותר בקרב נשים.

אוסטאוארטריטיס הנה מחלת מפרקים מולטי פקטוראלית בעלת רבדים שונים כולל הפרעות ביו מכאניות, תורשתיות וביולוגיות. היא נגרמת ברמה הביולוגית, כתוצאה משינויים מולקולאריים בסחוס, בכמות החומרים והרכבם. עם הזמן, מופיעים גם שינויים ועיוותים במבנה העצם, הנובעים בין השאר מ"תיקון" בחלוקת העומס של הגוף, תיקון היוצר שינויים ביציבה הגורמים לכאבים קשים נוספים.

הגורמים העיקריים לדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) הם גנטיקה, עודף משקל, עומס יתר מעבודה פיזית, פעילות ספורטיבית מאומצת וקבועה. גם מפרקים שעברו טראומות כמו קריעת רצועה, קריעת מיניסקוס, שברים וכו' עלולים להביא לעומס יתר מוקדיים בסחוס המפרק ובכך לגרום לנזקי סחוס ושחיקה.

אוסטאוארטריטיס מקשה על ביצוע פעולות יומיות, פעילות גופנית ואפילו הליכה.
חולי אוסטאוארטריטיס מתלוננים על כאב כרוני קשה במפרק הפוגע, מגבלה ביכולת התנועה והתפקוד, נוקשות המפרק, נפיחות וחריקות עם תנועת המפרק. מחלה זו לא רק פוגעת במפרקים אלא גם בתפקוד היומיומי מה שפוגע בצורה דרסטית באיכות החיים של החולה.

אוסטאוארתריטיס (דלקת מפרקים ניוונית) יכולה לפגוע בכל מפרק, אך היא נפוצה יותר במפרקים נושאי משקל הנוטים לפעילות מוגברת או מאומצת כגון:

  • מפרק הירך (ראה ראיון עם ד"ר מורגנשטיין)
  • מפרק הברך
  •  עמוד השדרה
  • מפרק הקרסול
  • כפות הידיים
  • בסיס האגודל (ראה ראיון עם ד"ר אורון)
  • מפרק הכתף

הטיפול הביולוגי בדלקת מפרקים בעזרת שיטת אורטוקין

מטרת הטיפול באוסטאוארטריטיס היא לשפר ולשמר את תפקוד המפרק ואת איכות החיים של המטופלים, כל אלה באמצעות הפחתת הכאב וזירוז הריפוי של הדלקת המקומית.
אורטוקין הנו טיפול ביולוגי המבוסס על עקרון הריפוי העצמי של הגוף. אורטוקין פותח בגרמניה ומאפשר, כפי שהוכח, לסובלים מדלקת מפרקים ניוונית/ אוסטאוארטריטיס לעצור את שחיקת הסחוס, להפחית את הכאב במפרק, לעצור את תהליך הדלקתי ולשפר את יכולת התנועה והתפקוד של המפרק. שיטת הטיפול באורטוקין, בטוחה וללא תופעות לוואי, מתאימה לכל סוגי המטופלים, גם לחולי סכרת, והוכחה כאידאלית לטיפול באוסטאוארטריטיס.

 תוצאות תהליך הטיפול באורטוקין:

  • אנטי דלקתי
  • הפחתת רמת הכאב
  • שיפור תנועתיות ותפקוד המפרק
  • הגנה על הסחוס מפני שחיקה נוספת

לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פרטים

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים