כאב גב

כאב גב – הכאב הנפוץ ביותר

כאבי גב הנם בין הסיבות השכיחות ביותר לביקור אצל הרופא.
כאב הגב יכול להיות קצר וחד פעמי או ממושך וקבוע. הוא יכול להיות מקומי או להקרין לאזורים אחרים בגוף כמו לגפיים. תחושת הכאב יכולה להיות חזקה או עמומה.

המאפיין הראשי של הגב הוא עמוד השדרה, מרכז השלד, שאליו מחוברות כל עצמות הגוף ובאמצעותו הן נתמכות.
עמוד השדרה מורכב מ- 24 חוליות ושרירים המקיפים אותו ותומכים בו. בתוך עמוד השדרה נמצא חוט השדרה. ממנו יוצאים שלוחות עצבים המקשרים בין המוח לשאר חלקי הגוף.
עמוד השדרה מחולק ל 3 חלקים: חלק עליון, חלק מותני וחלק תחתון של הגב. תפקידו הוא לשאת את משקל הגוף.  כאבים בחלק התחתון של הגב הם, מבחינה סטטיסטית, כאבי הגב הנפוצים ביותר. הגב העליון חשוף פחות לפגיעות בעמוד השדרה, מכוון שהוא נהנה מהיציבות שנותנת לו בית החזה.

כמעט כל בן אדם סובל בשלב זה או אחר בחייו מכאב גב. מרבית כאבי הגב נגרמים מבעיות שונות של עמוד השדרה עצמו כמו: בעיות בחוליות, שחיקת סחוס בין מפרקי החוליות, בעיות במפרקי עמוד שדרה, בדיסק שבין החוליות, בעצבים שנלחצים בתעלת עמוד השדרה, בשרירים ורצועות התומכות בעמוד השדרה. גורמים נוספים הנם: יציבה לקויה, מתח נפשי, עודף משקל, נטייה תורשתית, חבלה ועיסוק בסוגי ספורט מאומצים.

מקורם של כאבי הגב משתנים עם הגיל.
בגילאים מבוגרים יותר כאבי הגב נגרמים כתוצאה משחיקה של הדיסק או של המפרקים האחוריים המחברים בין החוליות.
בגילאים 30 עד 50 מבין התסמונת לכאבי גב פריצת/ בלט דיסק היא הנפוצה ביותר.
הכאב בפריצת/ בלט דיסק הנו חריף, מהיר ומלווה ברוב המקרים בהקרנה לאזור הגפיים. הלחץ שנוצר על שורש העצב מגרה אותו ויוצר דלקת מקומית אשר פוגעת בתאי העצב.
כאב, תחושת נימול בגפיים עד לבעיות מוטוריות וחולשת שרירים הן התסמינים של פריצת/ בלט דיסק.

אורטוקין – טיפול יעיל לכאבי גב

משותף למגוון בעיות הגב הוא הלחץ שנוצר על שורש העצב אשר גורם לדלקת בעצב. התקפי הכאבים החזקים הם תוצאה של הדלקת החריפה. המטרה הראשונית בטיפול בכאבי הגב היא הפחתת כאבים.
אורטוקין הנה  שיטת טיפול לבעיות גב המתבססת על עקרון הריפוי העצמי. שיטה זו מאפשרת טיפול ביולוגי, מחומרים המופקים מהגוף עצמו, ללא שימוש בחומרים זרים.
טכנולוגיית האורטוקין פועלת באמצעות לקיחת דם רגילה מוריד החולה, כדי להפיק ממנו סרום (נסיוב) המכיל חלבונים נוגדי דלקת וחלבוני הגנה נוספים המצויים בתאי הדם.

שיטת אורטוקין מטפלת במגוון בעיות הגב, כמו פריצת דיסק, בלט דיסק, היצרות תעלת עמוד השדרה עם לחץ על החוליות, סיאטיקה (אישייאס) ושחיקת סחוס של מפרקי עמוד השדרה.
טיפול בשיטת אורטוקין מתבצע מאז 1997 בהצלחה רבה. מתוך מחקרים רבים שנערכו הוכח כי הטיפול מפחית דרסטית את רמת הכאב, מאיץ תהליכי ריפוי, עוצר את הדלקת ואת הנזק הנגרם לעצב.

 

 

 

 

 

 

 

 

לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פרטים

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים